“Above the line” (powyżej linii) to określenie marketingowe, które odnosi się do działań reklamowych i promocyjnych, które są prowadzone za pośrednictwem tradycyjnych kanałów reklamy masowej, takich jak telewizja, radio, gazety itp. Działania “Above the line” są skierowane do szerokiej publiczności i są skoncentrowane na dotarciu do jak największej liczby ludzi za pomocą tradycyjnych kanałów reklamowych.
Przykłady działań “Above the line” obejmują:
- Reklamy telewizyjne
- Reklamy radiowe
- Reklamy prasowe
- Reklamy za pośrednictwem billboardów
- Reklama internetowa, taka jak reklama na serwisach społecznościowych
- Marketing wirusowy, czyli reklama, która rozprzestrzenia się poprzez udostępnianie treści przez użytkowników
Działania “Above the line” są często używane jako uzupełnienie działań “Below the line” (pod linią), które obejmują inne rodzaje działań reklamowych i promocyjnych, skierowanych do określonej grupy docelowej.