Call to action (CTA, ang. wezwanie do działania) to element lub instrukcja, która zachęca odbiorców do wykonania określonej akcji, takiej jak kliknięcie w link, zapisanie się do newslettera, zakup produktu itp. Call to action jest często stosowany w reklamie, marketingu i public relations (PR), a także na stronach internetowych i w innych formach komunikacji, w celu zachęcenia odbiorców do wykonania określonej akcji.
Call to action może być wyrażone w różny sposób, np. jako przycisk “Kup teraz”, “Zapisz się”, “Pobierz teraz” itp. Ważne jest, aby było ono jasne i zrozumiałe oraz zachęcające do działania. Call to action powinno być umieszczane w widocznym miejscu i być zgodne z całością przekazu.
Skuteczny Call to action może zwiększyć ruch na stronie internetowej, poprawić wyniki wyszukiwania i zwiększyć sprzedaż produktów lub usług. Jest on ważnym elementem marketingu, ponieważ pozwala na przekonanie odbiorców do wykonania określonej akcji i osiągnięcia określonego celu.