Dopasowanie wykluczające (Negative Match) to opcja umożliwiająca reklamodawcom wykluczenie określonych słów lub fraz z ich reklam. Może to być przydatne w przypadku, gdy chcesz uniknąć wyświetlania reklam na konkretne słowa lub frazy, ponieważ mogą one nie być związane z twoją firmą lub produktem, lub mogą skierować ruch do nieodpowiednich grup docelowych.
Na przykład, jeśli prowadzisz sklep z obuwiem i chcesz uniknąć wyświetlania reklam na słowo “skarpety”, możesz skorzystać z dopasowania wykluczającego i dodać “skarpety” do listy słów lub fraz, które chcesz wykluczyć. W ten sposób reklama twojego sklepu nie będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwania dla słowa “skarpety”.
Dopasowanie wykluczające jest przydatną opcją, jeśli chcesz skupić się na określonych słowach lub frazach i uniknąć nieodpowiednich, lub niezwiązanych z twoją firmą słów lub fraz. Może to pomóc w zwiększeniu skuteczności twoich reklam i zmniejszeniu kosztów.