Conversion rate optimization (CRO) to proces polegający na optymalizacji strony internetowej lub reklamy, aby zwiększyć liczbę osób, które podejmują określone działania (np. dokonują zakupu, zapisują się do newslettera itp.) w stosunku do liczby odwiedzających stronę. Celem CRO jest zwiększenie współczynnika konwersji, czyli stosunku liczby osób, które dokonują pożądanego działania, do liczby odwiedzających stronę.
Proces CRO obejmuje analizę danych dotyczących strony internetowej, takich jak liczba odwiedzających, ścieżki zakupu, sposoby, w jakie użytkownicy odwiedzają stronę itp. Następnie w oparciu o te dane wprowadzane są zmiany na stronie internetowej lub w reklamie, aby zwiększyć szansę na dokonanie pożądanego działania przez odwiedzających.
Przykłady działań związanych z CRO to m.in. optymalizacja treści, projektowanie i umieszczanie przycisków call-to-action, optymalizacja formularzy, testowanie różnych wersji strony internetowej itp. CRO jest ważnym narzędziem dla firm, ponieważ pozwala zwiększyć efektywność strony internetowej lub reklamy i przynieść więcej korzyści z inwestycji w marketing internetowy.