Hreflang to atrybut HTML, który jest używany do wskazania wyszukiwarkom, jakie języki są dostępne dla danej strony internetowej i jaki jest ich zasięg geograficzny. Atrybut hreflang jest szczególnie przydatny dla stron internetowych, które są dostępne w wielu językach lub krajach i pomaga wyszukiwarkom zrozumieć, które wersje stron są przeznaczone dla określonych użytkowników.
Atrybut hreflang jest dodawany do nagłówka strony internetowej i wygląda następująco:
<link rel="alternate" hreflang="en-us" href="http://www.example.com/en-us/" />
<link rel="alternate" hreflang="es-es" href="http://www.example.com/es-es/" />
<link rel="alternate" hreflang="fr-fr" href="http://www.example.com/fr-fr/" />
W powyższym przykładzie atrybut hreflang jest używany do oznaczenia trzech różnych wersji strony internetowej: w języku angielskim dla Stanów Zjednoczonych, w języku hiszpańskim dla Hiszpanii i we francuskim dla Francji. W ten sposób, jeśli ktoś z Francji szuka informacji na stronie internetowej, wyszukiwarka może pokazać mu wersję strony w języku francuskim, ponieważ jest ona przeznaczona dla użytkowników z tego kraju.
Atrybut hreflang jest szczególnie ważny dla stron internetowych, które są skierowane do różnych krajów lub regionów, ponieważ pomaga wyszukiwarkom w wyświetlaniu odpowiednich wersji strony dla określonych użytkowników. Pomaga to również uniknąć sytuacji, w której wyszukiwarki pokazują użytkownikom wersje stron w innych językach niż ich ojczysty, co mogłoby spowodować trudności z ich zrozumieniem.